Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

4. februára 2015

Z cibuľky do kvetu / From bulb to bloom

Minulý rok v období Veľkej noci som kúpila ružový hyacint. Nemala som skúsenosti, či z cibuľky vyrastie stonka aj budúcu jar, ale jedna babička na trhu s kvetinami mi poradila, aby som po odkvitnutí cibuľku uchovala v tme a suchu a na budúci rok mi určite opäť vykvitne. 
Poslúchla som ju a nechala cibuľku v pivnici. 
Na moje prekvapenie, niekedy začiatkom januára z cibuľky už vyklíčil žltkastý púčik, a tak som hyacint preniesla do bytu. 
Potom sme na dva týždne odcestovali, a na moje prekvapenie, po návrate nás privítal rozkvitnutý hyacint. Škoda, že som nevidela ako rastie do kvetu...ale aj tak nám robí radosť, keď je vonku ešte tuhá zima.

Last spring I bought pink hyacinth. I was not sure whether next spring it can bloom too so I adhered to advice of an old lady from flower market. I stored it in dark and cool place. To my surpise, in early January, pale yellow bud started to appear so I moved the hyacinth inside.
We were then for two weeks on holidays and to my surprise, we were welcomed by this beauty. Pity I could not see it grow into bloom.










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára