Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

28. februára 2015

Sklenený poklop na bábovku / Glass domefor cake

Dlho som zháňala jednoduchý sklenený poklop na bábovku, až som ho objavila vo švédskom reťazci s nábytkom a inými doplnkami do domácnosti. Je za veľmi primeranú cenu. Už som ho aj pokrstila - napiekla som bábovku podľa rodinného receptu.

I have been searching for glass dome for cake until I found it in Ikea. I already baptized it - I baked a cake according to a family recipe.

servírovací stojan s poklopom
bábovka podľa rodinného receptu

podarilo sa mi dokonca zohnať papierovú krajku kus za 1 cent
jednoduchý poklop
Na bábovku budeme potrebovať:
4 žltky, 20 dkg práškového cukru, 20 dkg múky, 1 dcl oleja, 1 dcl vody, 1 balenie vanilkového cukru, 1 prášok do pečiva, sneh zo štroch bielkov, kakao, orechy, mandle, hrozienka,horká čokoláda

Žltky miešame s práškovým a vanikovým cukrom. Potom pridáme múku a prášok do pečiva. Miešame a postupne pridávame olej zmiešaný s vodou. Pridáme sneh z vaječných bielkov.
Podľa chuti pridávame nasekané orechy, mandle, hrozienka (obalené v múke). Polovicu hmoty nalejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy. Do druhej polovice pridáme kakao a na kúsky nasekanú horkú čokoládu.
Pečieme cca 25 min. Po vyklopení z formy posypeme práškovým cukrom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára