Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

30. októbra 2015

Prokrastinácia

Mala som príležitosť zamyslieť sa nad problematikou prokrastinácie, t.j. odsúvania úloh, aktivít a činností na neskoršie obdobie. Príčiny sú rôzne, napr. činnosť nezaujímavá, nemám dostatok informácií alebo neviem ako postupovať, radšej by som bol niekde inde a robil niečo iné...
Aj ja mám doma zoznam aktivít, ktoré chcem raz, v blízkej dobe realizovať, ale zatiaľ hľadám výhovorky, prečo nie je vhodná doba...preto ma táto téma zaujala a rada by som sa s vami podelila o niekoľko zaujímavých inšpirácií.

Na tréningu som sa dozvedela o technikách boja s prokrastináciou, napr.
1/ 10-minútové pravidlo - rozdeliť si úlohu na kratšie ciele, ktoré sú ľahko dosiahnuteľné a nezabudnúť zaradiť prestávku / odmenu za dosiahnutím cieľa
2/ konečný cieľ vs. okamžitá túžba, kedy z dlhodobého cieľa si spravím okamžitú túžbu
3/tri magické otázky (1. kde sa nachádzam, 2. čo chcem urobiť, 3. ako sa budem cítiť, keď to dokončím) - vizualizujem si cieľ a benefity, ktoré mi dosiahnutie cieľa prinesie

Existujú viaceré tipy triky voči prokrastinácii, napr. začať s  tou aktivitou, ktorá nás baví, je najľahšia t.j. popasujeme sa so škriatkami namiesto veľkého draka, ignorujeme zvuky sirén a rušičiek, plánujeme si ciele, zdroje, čas, proces a vyrušenia.
Tiež nezaškodí si pripomenúť, ako pracovať s našim časom a ako naložiť s aktivitami, ktoré musíme riešiť. Urobím ich teraz? Budem delegovať? Neurobím ich vôbec? Alebo si naplánujem, kedy ich urobím?

Matica priorít time manažmentu
A čo vy a váš time manažment? Stihnete všetko, čo naplánujete? Alebo vôbec neplánujete? Tiež sa vám niekedy nechce to toho? Ako sa namotivujete?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára