Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

22. októbra 2015

Každodenný rituál

Za posledné obdobie mi prešlo rukami niekoľko kníh o vedení domácnosti, inšpiráciách na udržiavanie poriadku a o uľahčení pravidelného upratovania. Niektoré boli pre mňa nereálne, iné irelevantné a boli aj také, ktoré som si osvojila.
 
zdroj: pinterest.com
 
Začala som aplikovať tieto jednoduché činnosti, ktoré mi zaberú 15 minút. Niektoré nie je potrebné robiť každý deň, záleží od veľkosti domácnosti a počtu jej členov.
 
1/ pred spaním umyť všetok riad v kuchyni, vyčistiť linku a vyleštiť drez a batériu, predpripraviť kuchyňu na prípravu raňajok a desiaty
2/ povysávať / pozametať dlážku
3/ vyleštiť sklenený vrch stola v obývačke
4/ na posteľ natiahnuť prehoz, usporiadať dekoračné vankúše
5/ vyčistiť zrkadlá na toalete a šatníku
6/ vysypať smeti
7/ dať prať resp. zvesiť prádlo zo sušiaka
8/ odložiť kabáty z vešiaka do šatníka a uložiť kabelky a kľúče na svoje vyhradené miesto

Z domu som bola naučená na veľké upratovanie v sobotu, bez pomoci pani na upratovanie, preto je tento každodenný rituál ešte len v pilotnej fáze :-)

A čo vy? Nechávate si upratovanie na víkend? Platíte si pani na upratovanie? Máte rozvrh činností na každý deň?
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára