Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

23. októbra 2015

Cviklový šalát

Rozhodla som sa vyskúšať šalát z cvikly a inšpirovala ma k tomu Parížanka na víkend. Recepty si však stále prispôsobím aktuálnym možnostiam našej chladničky. Dnes tomu nebolo inak.

Na toto skvelé predjedlo som použila:
cviklu, rukolu, mozarellu, tymián
olivový olej, balsamico, cesnak, slnečnicové semiačka

Cviklu som nakrájala na malé kúsky a dala piecť na cca 1 hod do trúby po tom, ako som cviklu dochutila 1 PL balsamica, 1 PL olivového oleja, roztlačeného
strúčiku cesnaku a tymiánu. Ingrediencie boli zabalené vo vrecúšku z papiera na pečenie, keďže alobal som minula :-(

Pred prípravou balsamicovej redukcie som sa poradila s apetit.cz:
Potrebujeme 1,5 PL balsamica, 1 PL trstinového cukru
Po skaramelizovaní cukru som pridala balsamico a nechala redukovať.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára