Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

12. mája 2015

Soľnička / Saltcellar

V sobotu malo jedno starožitníctvo v Bratislave jarný výpredaj. Dozvedela som sa o tom náhodne, a tak som si nedala ujsť príležitosť pozrieť sa, či mi niečo nepadne do oka. Nemala som jasnú predstavu, čo chcem. Keďže nie som odborník na starožitnosti, neodvážila som stanoviť, čo je dobrá cena a čo by bola hlúpa kúpa, tak som si domov doniesla porcelánovú drobnosť, akú mala ešte moja babka.

On Saturday, an antique shop in Bratislava organized a spring sale. I got the information by accident and I decided I have to go there to see if I find something for myself. I went there without a clear idea what I want. I am a greenhorn as far as antiquities are concerned so I did not dare to decide what is a good price and what would be a waste of money. So I brought home a little porcelain thing, which my grandma used to have.
budem rada, ak mi poviete niečo bližšie o tomto porceláne




Určite nebude slúžiť na to, na čo bola vyrobená. Možno časom jej vymyslím origilnálnejšie použitie, ale zatiaľ iba takto.

It will not be used for what it had been made. I may meanwhile find a better use for it, but for the time being, it will serve as a vase for small flowers.
 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára