Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

4. apríla 2015

Veľkonočné pečenie II. - pastel de nata / Easter cakes II-pastel de nata

Na blogu U nas na kopečku ma zaujal recept na portugalské koláčiky.
Na hodine portugalčiny som si overila, či ide naozaj o portugalskú špecialitu, aby som nepiekla "francúzske zemiaky" (pozn. autora - Francúzi samozrejme žiadne francúzske zemiaky nepoznajú).

Napiekla som teda pastel de nata (čítaj paštel d'nata). Možno nie sú vizuálne najkrajšie, keďže som ich piekla po prvýkrát (a už viem, čo musím zmeniť, keď budem robiť repete), ale sú chutné.

On blog U nas na kopecku I found an interesting recipe for Portuguese sweets. During my Portuguese class I made sure it is a typical recipe from Portugal just to make sure I will be baking something typical for the region.

I baked pastel de nata. Visually they make not look attractive as it was a first try (I already know what to amend when I will be baking next time), but they are delicious.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára