Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

11. apríla 2015

Nakukla som do vintage second handu / A new find from vintage second hand

Na Františkánskom námestí v Bratislave otvorili vintage second hand a včera sa mi tam podarilo nakuknúť. Hľadám porcelánové šálky s kvetinovým vzorom, do ktorých chcem nasadiť kvetinky. Nebola som úspešná, ale našla som tam pekný obrus, ktorý budeme mať v kuchyni.

A new vintage second hand was opened in the centre of Bratislava and I had a look in there yesterday.  I look for porcelain flower-patterned cups serving as flower pots. I did not find any, but I saw a nice tablecloth, which will be in our kitchen.

stihla som napiecť aj pastel de nata, keďže nám naposledy veľmi chutili

túto krásnu voňavú kyticu mi darovala moja sestra

nie som odborníčka na ručné ráce, preto neviem posúdiť
 akou technikou sú vypracované otvory na obruse

výšivka je odhadom pomocou šijacieho stroja
Doma sme mali kedysi podobnou technikou vyšité ozdobné ručníčky,
čo viseli na drevenej poličke
spolu s krásnymi keramickými taniermi




Ešte túžim po háčkovanom obruse, tak sa v vintage obchodíku ešte v blízkej dobe určite zastavím.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára