Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

24. apríla 2015

Small talk alebo ako úspešne viesť nezáväznú spoločenskú konverzáciu

Bola som na tréningu o nezáväznej spoločenskej konverzácii - small talk-u. Išla som tam len tak zo zvedavosti a odniesla som si odtiaľ 20 tipov, ktoré je potrebné dodržiavať, aby mal small talk big impact.

Chcem sa s vami podeliť o tie najzaujímavejšie.

1. Pamätajte si mená ľudí, s ktorými hovoríte
2. Hľadajte to, čo vás s partnerom spája
3. Povedzte partnerovi zaujímavý príbeh / historku (z neutrálneho prostredia)
4. Snažte sa mať prehľad o aktuálnom dianí (šport, kultúra, ekonomika a pod.)
5. Využite princípy ozveny (t.j. prispôsobte voľbu slov partnerovi, hovorte jeho rečou  - keď hovorí napr. o "práci", nepoužívajte termín "profesia").
6. Hovorte LEN o pozitívnych veciach
7. Používajte netradičné (nie nevyhnutne cudzie) slová a prirovnania - ak budete mať vlastný slovník, stanete sa pre partnera ľahšie zapamätateľným
8. KomuTYkujte - všetko hovorte adresne, používajte často meno a zámeno "ty", "vy" a nechváľte veci, ale osobu.
9. Klaďte otvorené otázky zaujímajúce sa o osobu, s ktorou hovoríte
10. Nikdy nepoužívajte iróniu, sarkazmus, ohováranie a narážky
11. Vyhnite sa citlivým (osobným) témam ako politika, náboženstvo, sexuálna orientácia
12. Všímajte si drobné detaily a potom ich zakomponujte do rozhovoru
13. Rešpektujte komfortnú zónu partnera
14. Poďakujete za rozhovor

A ešte niekoľko zaujímavých citátov k téme konverzácia (zdroj pinterest.com)
 
Mám rád rozhovory.
Nie som stavaný na nezáväznú spoločenskú konverzáciu.

Veľké osobnosti hovoria o ideách
Priemerní ľudia hovoria o veciach
Malí ľudia hovoria o iných ľuďoch

Buď odvážny a začni rozhovor,
ktorý bude mať význam.

1 komentár:

  1. Ahoj....dobre som trafila? Chcela si ovoniať moje mydlá? Odpovedala som Ti u seba, komentár od Teba na maili neumožňuje odpoveď...V mailovej správe napíšem viac....janee33@gmail.com
    ďakujem za sledovanie môjho blogu, aj ten Tvoj je inšpiratívny....napríklad tento príspevok sa mi veľmi páči...v tých bodoch je veľká pravda....jana

    OdpovedaťOdstrániť