Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

8. januára 2015

"Declutter" alias debordelizace mojej knižnice

Časom sa mi podarilo zhromaždiť množstvo beletrie a učebníc angličtiny a vzhľadom na náš obmedzený priestor v byte už nemáme kde nové prírastky ukladať, preto nastal čas sa rozlúčiť s knihami, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou už druhý raz čítať nebudeme.
K niektorým nemám sentimentálny vzťah, neboli to dary a ani netvoria súčasť kolekcie obľúbených autorov, nastal čas uplatniť návody "debordelizace".
Vybrala som niekoľko ženských románov, anglicky písaných románov a učebníc a pracovných zošitov angličtiny, ktoré som dostala počas rôznych prezentácií ešte z čias aktívneho vyučovania jazyka a snažím sa im ponúknuť nový domov v iných domácnostiach. V danom momente neviem odhadnúť, či im nájdem domov, alebo budem musieť hľadať alternatívne miesta, kde sa románom niekto poteší (učebnice si už našli novú majiteľku).
Cez víkend dám našej knižnici nový look. Už sa na to teším.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára