Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

10. júla 2018

Domáci vanilkový extrakt

Z našej cesty na Maurícius sme si priniesli vanilkový rum. Ten mal vo fľaši vanilku a ja som rozmýšľala, čo s ňou urobím, keď sa alkohol vypije. Po troške surfovania na internete boli moje kroky jasné - vyrobím domáci vanilkový extrakt. Od toho času som urobila už viacero fľaštičiek, ale až teraz sa mi podarilo zaznamenať aj postup.

domáci vanilkový extrakt pripravený na použitie
Potrebujeme biely alkohol, ja som použila vodku, a vanilkové struky, ktoré môžu byť aj čiastočne použité, keďže pri pečení sa podľa mojich skúseností nikdy nepodarí všetky zrniečka úplne preniesť do cesta.

Pekná sklenená fľaša urobí z pravidelného premiešavania pôžitok. Ja som doma našla takúto.

extrakt v procese  - vo fľaši sú vanilkové struky
vanilkové struky

Základným pravidlom je dostatok času. Z času na čas premiešať. Pri prelievaní je potrebné samozrejme prefiltorovať a potom už len piecť dostatok receptov, kde sa používa vanilkový extrakt.

2 komentáre: