Savoir vivre je slovné spojenie, ktoré z francúzštiny preložíme ako "umenie žiť".
Vo frankofónnych krajinách toto spojenie tiež označuje znalosť zdvorilosti, elegancie, dobrých mravov a bontonu.
Prenesene sa používa na označenie pre človeka, ktorý si užíva radosti života a sveta.
Cieľom blogu je podeliť sa primárne o môj spôsob užívania a vychutnávania si radostí života a sveta a sekundárne zdieľať zaujímavé informácie a piktogramy spadajúce do témy "savoir vivre" z hľadiska bontonu, elegancie, dobrých mravov.

30. decembra 2014

Levanduľa

Milujem levanduľu. Levanduľa mi zdobila obrazovku na pracovnom notebooku (kým som ju nevymenila za fotografiu s manželom), v šatníku mám levanduľové vonné vrecká, levanduľové mydlo si vyberám na úmývanie rúk, levanduľový krém značky l'occitane mi krásne zvláční ruky vysušené chladným počasím. 

Doma mi vysušená levanduľa pripomína Provensálsko, kam túžim raz zavítať. Zaslala mi ju poštou mladá pani, keďže mne sa ju v kvetináči zatiaľ nepodarilo dopestovať. Na vlastnú záhradku si ešte musím niekoľko rokov počkať. 

Táto odroda levandule nádherne vonia, že som ešte takú prenikavú vôňu nezažila ani u jednej sušenej levandule, ktorú som si kúpila, či v obchodíku Levander caffee alebo L'occitane. Škoda, že fotografia nevie preniesť aj vôňu.

Levanduľu mám uloženú v krabičke dotvorenej technikou decoupage. Zrecyklovala som krabičku od apple výrobku, už ani neviem akého. Vedela som, že raz jej nájdem využitie. Keď sa skončí sezóna ihličnanov, levanduľa bude mať opäť výsostné miesto na okne v kuchyni.

decoupage technika na zdobenie krabičky


Mám však ešte niekoľko nápadov, ako využiť levanduľu, snáď mi ju rodičia tento rok v ich domčeku pod Slanskými vrchmi dopestujú.











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára